Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Gepubliceerd: 06-11-2017

€ 695.00
Bekijk inhoudsoverzicht
itemnode id: 963
Rapport bestellen

Marketingrapport Slaapproducten 2017

Het Marketingrapport Slaapproducten 2017 biedt een actueel en compleet overzicht van het inkoopgedrag, de leveranciers, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de slaapdetailhandel in Nederland en het consumentengedrag.

Het oriëntatie- en inkoopgedrag van woonzaken die bedden en/of bedtextiel verkopen is helder in beeld gebracht. Naast marktinformatie over de detaillist is tevens het oriëntatie- en koopgedrag van de consument met betrekking tot slaapproducten, zoals bedden, matrassen en bedtextiel in beeld gebracht middels een consumentenonderzoek. Voor producent, groothandel en branche gerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen en de eigen marktpositie te kennen.

Het rapport is de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers van bedden, matrassen, slaapkamermeubels, bedtextiel en branche gerelateerde organisaties.

Het onderzoek is objectief en onafhankelijk uitgevoerd. Hierdoor bevat het marketingrapport geen gekleurde analyses maar enkel zuivere management- en marktinformatie over de Nederlandse slapenbranche.

Naast de onderzoeksresultaten bevat het marketingrapport tevens diverse analyses van de database van economisch actieve slaapspeciaalzaken en informatie die middels deskresearch is verzameld.

In het onderzoeksrapport worden de onderzoeksresultaten van het consumentenonderzoek bij diverse thema’s gesegmenteerd naar geslacht, inkomens- en leeftijdsgroep. De onderzoeksresultaten van het detaillistenonderzoek worden veelal gesegmenteerd naar slaapspeciaalzaken en overige woonzaken die bedden en/of bedtextiel verkopen.

Bij diverse thema’s worden de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek (2010 en 2014). Hierdoor bent u in staat om in te spelen op de actuele trendmatige ontwikkelingen in de slapenbranche.

Ten opzichte van de voorgaande editie van het onderzoeksrapport is de analyse en rapportage verder uitgebreid. Sinds het jaar 2010 vormt het Marketingrapport Slaapproducten een vaste informatiebron voor vele toeleveranciers op het gebied van ledikanten, matrassen, boxsprings, bedbodems, slaapkamermeubelen en bedtextiel. Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, iedere drie jaar.

Het onderzoeksrapport telt 107 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk uitgevoerd. Het rapport is Nederlandstalig.

“een must voor iedere marketeer in de slapenbranche”

Terug naar het overzicht
Categorieënwoonbrancheretail