Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Gepubliceerd: 15-01-2018

€ 695.00
Bekijk inhoudsoverzicht
itemnode id: 982
Rapport bestellen

Marketingrapport Raambekleding 2018

Het Marketingrapport Raambekleding 2018 biedt een actueel en compleet overzicht van het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de markt voor raamdecoratie in de Nederlandse woondetailhandel en het consumentengedrag.

Het oriëntatie- en inkoopgedrag van woonzaken die raambekleding verkopen is helder in beeld gebracht. Naast marktinformatie over de detaillist is tevens het oriëntatie- en koopgedrag van de consument met betrekking tot raamdecoratie in beeld gebracht middels een consumentenonderzoek. Voor producent, groothandel en branche gerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen en de eigen marktpositie te kennen.

Het rapport is de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers en branche gerelateerde organisaties op het gebied van raamdecoratie en woningtextiel. Het onderzoeksrapport behandelt zowel raamdecoratie voor binnen, zoals gordijnen e.d., als raambekleding voor buiten, zoals zonwering.

Het onderzoek is objectief en onafhankelijk uitgevoerd. Hierdoor bevat het marketingrapport geen gekleurde analyses maar enkel zuivere management- en marktinformatie over de Nederlandse markt voor raambekleding.

Naast de onderzoeksresultaten bevat het marketingrapport tevens informatie die middels deskresearch is verzameld.

In het onderzoeksrapport worden de onderzoeksresultaten van het consumentenonderzoek bij diverse thema’s gesegmenteerd naar geslacht, inkomens- en leeftijdsgroep.

Marketingrapport Raambekleding 2018

Bij diverse thema’s worden de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek (2010 en 2014). Hierdoor bent u in staat om in te spelen op de actuele trendmatige ontwikkelingen in de branche.

Ten opzichte van de voorgaande editie van het onderzoeksrapport is de analyse en rapportage verder uitgebreid. Sinds het jaar 2010 vormt het Marketingrapport Raambekleding een vaste informatiebron voor vele toeleveranciers op het gebied van gordijnen, zonwering, shutters, screens etc. Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, iedere vier jaar.

Het onderzoeksrapport telt 80 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk uitgevoerd. Het rapport is Nederlandstalig.

“een must voor iedere marketeer in de raamdecoratie”

Terug naar het overzicht
Categorieënwoonbrancheretail