Gepubliceerd: 13-04-2016
Het Marketingrapport Horeca 2016 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoop-gedrag, de toeleveranciers en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de horecabranche in Nederland. De markt en het oriëntatie- en inkoopgedrag van horecagelegenheden is helder in beeld gebracht.
Wilt u inzicht hebben in de markt, uw positie en die van uw concurrenten? Hoe is de omzetsamenstelling binnen de horeca? Welke boekings- en reserveringssites gebruikt men? Wat is de rol van nieuwe media? Hoe groot zijn de jaarlijkse bestedingen aan een productgroep en wat zijn de investeringsplannen? Hoe groot is het inkoopwaardeaandeel van wijn onder hotels? Via welke media kan ik restaurants bereiken? Waar liggen de kansen en verbeterpunten in de markt? Deze vragen en meer worden beantwoord in het onderzoeksrapport.
Het onderzoeksrapport is de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van bedrijven en organisaties die de horecabranche als doelgroep hebben. Vormt de horeca uw doelgroep dan is het onderzoeksrapport een absolute aanrader. Bij de meeste thema’s worden de onderzoeksresultaten uitgesplitst naar type onderneming, te weten hotels, restaurants, cafés, cateringbedrijven en overige type horecagelegenheden.
Het onderzoeksrapport telt 85 pagina’s op A4-formaat in kleurendruk en is Nederlandstalig. Aan het onderzoek hebben 352 ondernemingen deelgenomen, die tezamen 453 horecagelegenheden vertegenwoordigen. De onderzoeksresultaten zijn tevens aangevuld met data-analyses van alle economisch actieve bedrijven in de horecabranche, deskresearch en onderzoeksresultaten uit de Investeringsmonitor Horeca 2016.