Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Gepubliceerd: 04-03-2019

€ 695.00
Bekijk inhoudsoverzicht
itemnode id: 1146
Rapport bestellen €695.00

Marketingrapport Bouwbranche B&U 2019

Het Marketingrapport Bouwbranche B&U 2019 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktpositie, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de algemene burgerlijke en utiliteitsbouw in Nederland.

De branchestructuur en het oriëntatie- en inkoopgedrag van bouwbedrijven is overzichtelijk in kaart gebracht. Voor producent, grossier en branche gerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen. Het onderzoeksrapport is de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers en branche gerelateerde organisaties.

De branchestructuur en financiële kengetallen zijn helder in beeld gebracht. De data-analyse en het onderzoek zijn uitgevoerd onder bedrijven die in het Handelsregister staan ingeschreven onder de SBI-code 4120 (algemene burgerlijke en utiliteitsbouw). Daarnaast zijn cijfers van onder meer het CBS verwerkt in de rapportage.

Deelnemers aan het onderzoek is gevraagd welk type bedrijf het meest overeen komt met de onderneming; een klussenbedrijf of een bouwbedrijf. De respons van de ondernemers die als bouwbedrijf hebben deelgenomen aan het onderzoek zijn in dit onderzoeksrapport verwerkt.

Over klussenbedrijven in de algemene burgerlijke en utiliteitsbouw is een apart onderzoeksrapport beschikbaar: het Marketingrapport Klussenbranche 2019. Bij het vergelijken van de onderzoeksresultaten van bouw- en klussenbedrijven worden de verschillen tussen beide doelgroepen goed zichtbaar.

Tevens worden bij diverse thema’s de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek uit de jaren 2001-2015. Hierdoor worden ontwikkelingen goed zichtbaar gemaakt.

Het onderzoek is objectief en onafhankelijk uitgevoerd. Hierdoor bevat het marketingrapport geen gekleurde analyses maar enkel zuivere management- en marktinformatie over de Nederlandse bouwbranche B&U.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, iedere vier jaar.

Het onderzoeksrapport telt 60 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd.

Vormen bouwbedrijven in de algemene burgerlijke en utiliteitsbouw uw doelgroep of bent u op een andere wijze gerelateerd aan de branche dan is het onderzoeksrapport een absolute aanrader.

“een must voor iedere toeleverancier van de bouwbranche”

Terug naar het overzicht
Categorieënbouwnijverheid