Gepubliceerd: 30-10-2020
De Brillen en lenzen Trendmonitor 2020 biedt u inzicht in de online oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot brillen en contactlenzen en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen jaren.
Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (september 2016 t/m augustus 2020) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van oogzorg, brillen en contactlenzen? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten en type producten wordt er gezocht? In de analyse is tevens het zoekvolume naar merken en winkelformules op het gebied van oogzorg in kaart gebracht, onderverdeeld in oogzorg algemeen, brillen, zonnebrillen, lenzen en lensvloeistof. De ontwikkelingen en trends worden zowel over de periode 2017-2019 inzichtelijk gemaakt als ook over de eerste acht maanden van 2020, sinds het uitbreken van de corona pandemie.
Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften.
Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume kan niet zonder meer naar exacte verkoopcijfers worden vertaald maar levert wel concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte.
Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren van de consument. Geen glazen bol, we praten de leveranciers niet na die op beurzen hun nieuwe trends proberen te pushen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen paar jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie.
U krijgt onder meer inzicht in welke type, vormen, kleuren, productuitvoeringen etc. van brillen en contactlenzen populair worden en welke niet. Daarnaast toont het onderzoeksrapport de jaarlijkse top-10 van meest gezochte merken en winkelformules op het gebied van oogzorg algemeen, brillen/monturen/glazen, zonnebrillen, lenzen en lensvloeistof.
Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het onderzoeksrapport telt 80 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van het trendrapport is tegen een meerprijs mee te bestellen.
Bent u actief in de optiekbranche of bent u op een andere wijze als professional gerelateerd aan oogzorg, brillen, zonnebrillen en/of contactlenzen dan is het onderzoeksrapport absoluut nuttig en interessant voor u.