Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Gepubliceerd: 28-06-2019

€ 395.00
Bekijk inhoudsoverzicht
itemnode id: 1204
Rapport bestellen €395.00

Beddenbranche Trendmonitor 2019

De Beddenbranche Trendmonitor 2019 biedt u inzicht in de online oriëntatie, interesse en loyaliteit van de Nederlandse consument met betrekking tot bedden en beddengoed.

Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van bedden en beddengoed? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke type producten wordt er gezocht? In de analyse is tevens het zoekvolume naar merken en winkelformules binnen de slaapbranche in kaart gebracht, onderverdeeld in matrassen, boxsprings, dekbedden, hoofdkussens, dekbedovertrekken, hoeslakens, moltons, spreien en matrasbeschermers.

Beddenbranche Trendmonitor 2019

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume kan niet zonder meer naar exacte verkoopcijfers worden vertaald maar levert wel concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte.

In de Beddenbranche Trendmonitor 2019 wordt ingezoomd op specifieke productgroepen, zoals boxsprings, matrassen en dekbedovertrekken. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules en namen van producten die onder licentie op de markt worden gebracht.

Het lijkt misschien verwarrend dat merken en winkelformules met elkaar worden vergeleken en in één overzicht worden opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken en winkelformules ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie op een specifiek product.

Met behulp van Coosto, een social media analyse tool, is het openbare berichtenverkeer in kaart gebracht over de periode 2010 tot en met maart 2019 met betrekking tot soorten bedden en de belangrijkste merken en winkelformules binnen de slaapbranche, onderverdeeld in matrassen, boxsprings, dekbedden, hoofdkussens, dekbedovertrekken en hoeslakens. Hiermee krijgt u inzicht in de loyaliteitsfase van de customer journey (betrokkenheid en sentiment). Coosto biedt inzicht in het volume en het sentiment van het openbare online berichtenverkeer.

In toenemende mate wordt de consument beïnvloed door vrienden, kennissen en ambassadeurs op internet. In deze loyaliteitsfase (betrokkenheid en sentiment) is het voor een producent en/of verkoopkanaal van belang om van een klant of influencer een ambassadeur te maken die het product of de dienst promoot in zijn omgeving. Coosto biedt inzicht in het volume en het sentiment van het openbare berichtenverkeer op social media netwerken.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, ieder jaar. Het onderzoeksrapport telt 105 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd.

Bent u actief in de slaapbranche of bent u op een andere wijze gerelateerd aan bedden en/of beddengoed dan is het onderzoeksrapport zeker interessant voor u.

Terug naar het overzicht
Categorieënwoonbrancheretail non food