Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Gepubliceerd: 08-05-2018

Europese groei-ambitie Stella

DM Equity Partners gaat e-bikefabrikant Stella helpen bij de Europese groei-ambitie. DM Equity Partners (DMEP) neemt een substantieel minderheidsbelang in Stella, de Nederlandse marktleider in e-bikes uit Nunspeet. Na de onstuimige groei in Nederland (er werken momenteel 400 medewerkers in de 38 vestigingen van Stella) zal Stella zich ook op andere Europese landen gaan richten.

DMEP, het vorig jaar opgerichte investeringsfonds van Ben Mandemakers en Rob ten Heggeler, gaat Stella zowel financieel als professioneel helpen haar groei-ambitie en droom waar te maken om de Europese marktleider in e-bikes te worden. Het snelgroeiende en succesvolle Stella is 8 jaar geleden opgericht door Daan van Renselaar en Wilco van de Kamp. Het bedrijf produceert en verkoopt alleen e-bikes en richt zich nu nog primair op de Nederlandse e-bike markt.

Daan van Renselaar: “We zijn erg blij dat we deze passende partner hebben gevonden. Ben Mandemakers en DM Equity Partners brengen niet alleen geld mee voor onze uitbreiding, maar hebben vooral ook de bewezen ervaring en alle Europese connecties die wij nu hard nodig hebben.

Daarom hebben we uit de mogelijke investerings-kandidaten, heel bewust en nadrukkelijk voor DMEP gekozen. Omdat het ras-ondernemers zijn die bij ons passen en echt kunnen helpen bij het realiseren van onze Europese groeiambitie."

Ben Mandemakers: "Ik houd van ondernemende en hardwerkende types als Daan en Wilco. Herken me ook in hen, toen ikzelf begon. En feliciteer ze zeer dat ze recent marktleider zijn geworden in Nederland. Ik verwacht dat ze dat ook in Europa gaan laten zien en daar helpen we ze heel graag bij. Te beginnen in Duitsland. Mandemakers heeft meer dan 450 winkels waarvan 100 in Duitsland, we kennen dat land als geen ander en geloven dat ook daar de duurzame e-bike van Stella een succes gaat worden. Ik kijk er echt naar uit om samen met Daan, Wilco en het jeugdige Stella-team hun verdere Europese groei mogelijk te maken."

Gerelateerd onderzoeksrapport:
Marketingrapport Rijwielhandel 2017


Terug naar het overzicht
Categorieënfietsenrijwielhandel