Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Gepubliceerd: 19-12-2018

De Vegetarische Slager en Unilever gaan samen verder

Unilever neemt De Vegetarische Slager over. Unilever speelt met de acquisitie in op de groeiende consumententrend om regelmatig een dagje geen vlees te eten. Voor De Vegetarische Slager ligt de overname in lijn met de groeiambitie om ‘de grootste slager ter wereld te worden’ en hiermee de bio-industrie overbodig te maken.

Jaap Korteweg, negende generatie boer en groot vleesliefhebber, werd vegetariër en richt De Vegetarische Slager in 2007 op vanuit zijn eigen behoefte aan lekker vlees waar geen dieren voor nodig zijn. De producten van De Vegetarische Slager liggen bij ruim 4.000 verkooppunten in 17 landen. De overname door Unilever komt volgens hem precies op het juiste moment. “We willen de volgende stap nemen, wereldwijd gaan. Onze missie is om plantaardig vleesch de standaard te maken. Het is geweldig dat deze ambities met Unilever in een stroomversnelling komen.”

Unilever en De Vegetarische Slager werken sinds 2016 samen. Ze brachten toen de ‘Vegetarische Gehacktballetjes in pinda- en tomatensaus’ in co-branding onder het merk Unox op de markt.

Met de vandaag aangekondigde acquisitie neemt Unilever een volgende stap naar een portfolio met meer vegetarische producten.

Unilever telt op dit moment in Europa bijna 700 producten met het vegetarische productkeurmerk. In Nederland zijn dit producten van onder meer de merken Unox, Knorr, Hellmann’s, Conimex en Ben & Jerry’s. De overname betreft de fabriek in Breda, de marketing & sales organisatie in Utrecht en het restaurant in Den Haag. Bij De Vegetarische Slager werken 90 mensen die allemaal in dienst blijven. De acquisitie is naar verwachting voor het einde van 2018 afgerond. Er worden geen financiële details bekend gemaakt.

Over De Vegetarische Slager
De Vegetarische Slager heeft de ambitie de grootste slager ter wereld te worden, met vegetarisch vleesch dat in smaak, structuur, beleving en voedingswaarde wedijvert met dierlijk vlees. Oprichter Jaap Korteweg werd twee keer Ondernemer van het Jaar en noteerde in afgelopen 3 jaar driemaal een top-5 positie in de Duurzame 100 van Trouw.

Gerelateerd:
Marketingrapport Slagersbranche 2018

Terug naar het overzicht
Categorieënslagerijen