Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Online zoekgedrag naar merken tandpasta

Het meest gezochte merk tandpasta is Vitis. Maandelijks wordt er gemiddeld 1.000 keer gezocht op de zoekterm “Vitis tandpasta”. Daarnaast wordt er frequent gezocht op Oral B en Elmex. De sterkste groeier in het zoekvolume naar merken tandpasta is Ecodenta.

Klussenbranche groeit als kool

Algemene klussenbedrijven vallen binnen de bouwnijverheid in de categorie algemene burgerlijke en utiliteitsbouw. Uit het Marketingrapport Klussenbranche 2019 blijkt dat de sterke groei in dit marktsegment voornamelijk wordt veroorzaakt door de enorme toename van het aantal klussenbedrijven.

Inkoopproces autobedrijven

Uit het Marketingrapport Automotive branche 2019 blijkt dat een autobedrijf gemiddeld ruim 10 verschillende regelmatige leveranciers heeft voor benodigde automaterialen. 63 Procent van de inkoopwaarde van automaterialen komt terecht bij de groothandel.

Vakantie in Nederland: Zeeland favoriet

Online wordt er qua provincies het meest gezocht naar een vakantie in Zeeland, maar sterk in opkomst zijn vakanties in Zuid-Holland en Friesland in het zoekvolume. Voor wat betreft de Waddeneilanden is de belangstelling voor Ameland als vakantiebestemming is de laatste paar jaar het sterkst toegenomen. Er wordt minder gezocht naar een vakantie in de regio’s Achterhoek en Twente.

Barometerstand woonbranche blijft negatief

De afgelopen maand is de stand van de woonbranche economische barometer iets verbeterd. De barometer sloot de maand maart af op een stand van -7,3, dat is een lichte verbetering ten opzichte van de voorgaande maand. De verbetering wordt veroorzaakt door een minder sterke daling van het aantal woningtransacties. Het consumentenvertrouwen en de weekomzetmutaties van woondetaillisten liepen de afgelopen maand wel verder terug.

Omzetsamenstelling autobedrijven

Autobedrijven realiseren jaarlijks een omzet van circa 53 miljard euro. De verkoop aan particulieren vertegenwoordigt 66 procent van de omzet van een gemiddelde autobedrijf. Het Marketingrapport Automotive branche 2019 geeft een helder beeld over de omzetsamenstelling van de autobranche.

Inkoopgedrag van bouwbedrijven

De inkoopwaarde van de omzet van bedrijven in de algemene burgerlijke en utiliteitsbouw bedraagt meer dan 31 miljard euro. Het Marketingrapport Bouwbranche B&U 2019 zoomt in op het inkoopgedrag van bouwbedrijven binnen de algemene burgerlijke en utiliteitsbouw. Hoe en waar koopt men in? Waarom daar? Hoe oriënteert men zich op leveranciers van materiaal en materieel?

Mondverzorging: facings en bleken populair

Online wordt er op het gebied van kwaaltjes in de mondverzorging veel gezocht naar ontstoken tandvlees. Voor wat betreft behoeftes op het gebied van mondverzorging hebben de meeste zoekopdrachten betrekking op het bleken en witter maken van de tanden. De sterkste groei van het zoekvolume naar behoeften betreft zoekwoorden op het gebied van facings.

Aantal wegvoertuigen blijft stijgen

Nederland telde begin van dit jaar 12,7 miljoen wegvoertuigen, 227 duizend meer dan een jaar eerder. Op 1 januari 2019 stonden er 1,8 procent meer voertuigen geregistreerd dan begin 2018. Het aantal trekkers voor oplegger en bestelauto’s nam naar verhouding het afgelopen jaar het meeste toe. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers over het motorvoertuigenpark.

Verwacht banenverlies garagebedrijven

Uit het onderzoeksrapport dat door TNO is opgesteld in opdracht van de Nederlandse Vereniging Duurzame Energie (NVDE) blijkt dat de maatregelen uit het klimaatakkoord zullen leiden tot meer werkgelegenheid. Per saldo zullen er naar verwachting 39.000 tot 72.000 voltijdsbanen bij komen, verwachten de onderzoekers. (TNO heeft gekeken naar het klimaatakkoord op hoofdlijnen zoals dat bekend was in juli 2018. Eventuele werkgelegenheidsgevolgen van een CO2-heffing zijn nog niet bekeken) Voor garages ziet de verwachte ontwikkeling van de werkgelegenheid er echter somber uit. Doordat elektrische auto's minder onderhoud nodig hebben, zal de werkgelegenheid in garages afnemen. In totaal verwacht TNO dat in deze sector 6000 tot 11.000 voltijdsbanen verloren gaan. Er wordt uitgegaan van 60 procent minder onderhoudsbehoefte voor elektrische auto’s.

Meer berichten laden