Home Over onsRapportenReferenties Contact Inloggen

Vision meest gezochte merk zonnebrand

Online wordt er op het gebied van zonbescherming en aftersunproducten steeds vaker gezocht naar zonnebrand testresultaten en aanbiedingen van zonnebrand. Het meest gezochte merk zonnebrand is Vision. Sterk in opkomst zijn Weleda zonnebrand en Ambre Solaire zonnebrand. Ruim een kwart van alle zoekopdrachten naar merken zonnebrand vindt plaats in de maand mei.

Meest gezochte merken bodylotion

Dove bodylotion stond in de jaren 2015, 2016 en 2017 op de eerste plaats in de ranglijst van online meest gezochte merken bodylotion. Nivea staat sinds 2018 op de eerste plaats. Neutral bodylotion is bezig aan een opmars en is in het eerste kwartaal van 2019 naar de vijfde plaats gestegen in de ranglijst van online meest gezochte merken bodylotion.

Smartwatch versus horloge

Uit het Marketingrapport Juweliersbranche 2019 blijkt dat de smartwatch aan populariteit wint. Ook in het online zoekvolume is deze ontwikkeling goed zichtbaar. Bovenstaand figuur toont het relatieve aandeel in het zoekvolume van de zoektermen smartwatch en horloge over de jaren 2017, 2018 en 2019 (jaarlijkse aandelen van “horloge” en “smartwatch” in het Google zoekvolume).

Recreatieplas wint aan populariteit

De maand juli is de favoriete maand waarin men online zoekt naar zwembad-gerelateerde onderwerpen. In het jaar 2018 werd er, mede als gevolg van de warme zomer dat jaar, relatief veel gezocht naar buiten-zwemfaciliteiten. Met name recreatieplassen zagen het zoekvolume sterk toenemen.

De consument en vis, schaal- en schelpdieren

Uit het Marketingrapport Viswinkels 2019 blijkt dat de consument met betrekking tot vis, schaal- en schelpdieren online veel zoekt naar Hollandse nieuwe, mosselen en kabeljauw. Kaviaar, sliptong en zeewolf kennen de sterkste procentuele toename in het zoekvolume. Het zoekvolume naar skrei heeft het sterkste seizoensgebonden zoekpatroon.

Barometerstand woonbranche veert op

Het gaat weer de goede kant op in de woondetailhandel. De afgelopen maand is de stand van de woonbranche economische barometer flink verbeterd na de daling van de afgelopen maanden. De barometer sloot de maand mei af op een stand van -2,2. Dat is een verbetering van ruim 8 punten ten opzichte van de voorgaande maand. De verbetering wordt veroorzaakt door een toename van het aantal woningtransacties en minder negatieve weekomzetmutaties van woondetaillisten.

Sulfaatvrije shampoo populair

Online wordt er op het gebied van haar- en doucheproducten steeds vaker gezocht naar sulfaatvrije shampoos. Het meest gezochte merk shampoo is Andrelon. Sterk in opkomst is Eucerin shampoo.

Naaimachines weer populair

Uit de Naaimachine Trendmonitor 2019 blijkt dat de consument online weer meer interesse heeft in naaimachines. Nam het zoekvolume naar de onderzochte 60 merken naaimachines in het jaar 2018 nog of met 4% ten opzichte van het voorgaande jaar, in het eerste kwartaal van 2019 werd er online 16% meer gezocht naar de merken naaimachines.

Profiel van de juweliersbranche

Ondanks de economische groei blijft het aantal juwelierszaken dalen. Momenteel (april 2019) staan in het Handelsregister van de Kamers van Koophandel 1.733 vestigingen in Nederland met als hoofdactiviteit “winkels in juweliersartikelen en uurwerken” ingeschreven (SBI-code 4777), waarvan 1.441 als hoofdvestiging of zelfstandige vestiging.

Woningmarkt drukt barometer woonbranche

De afgelopen maand is de stand van de woonbranche economische barometer dieper in het rood beland. De barometer sloot de maand april af op een stand van -10,5. Dat is een daling van ruim 3 punten ten opzichte van de voorgaande maand. De verslechtering wordt grotendeels veroorzaakt door een daling van het aantal woningtransacties. Maar ook de weekomzetmutaties van woondetaillisten lieten de afgelopen maand een neergaande beweging zien.

Meer berichten laden