Gepubliceerd: 02-07-2016
Het Marketingrapport Optiekbranche 2016 biedt een actueel en compleet overzicht van de markt, het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de optiekbranche in Nederland.
Het oriëntatie- en inkoopgedrag van opticiens is helder in beeld gebracht. Voor producent, groothandel en branche gerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen. Via de juiste media, met de beste verkoopargumenten en bijpassende dienstverlening.
Daarnaast biedt het onderzoeksrapport inzicht in diverse marktgegevens, zoals de marktomvang en –samenstelling, geografische spreiding van de omzet en het omzetaandeel van online verkopen. Tevens bevat het rapport verbeterpunten met betrekking tot het inkoopproces.
Het onderzoek is objectief en onafhankelijk uitgevoerd. Hierdoor bevat het marketingrapport geen gekleurde analyses maar enkel zuivere management- en marktinformatie over de Nederlandse optiekbranche.
Het rapport is dan ook de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers en branche gerelateerde organisaties.
Het onderzoeksrapport telt 60 pagina’s op A4-formaat in kleurendruk en is Nederlandstalig. Bij diverse thema’s worden de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek onder optiekzaken. Tevens bevat het onderzoeksrapport diverse analyses van de database van alle economisch actieve bedrijven in de optiekbranche en informatie die middels deskresearch is verzameld en geanalyseerd. Hierdoor bent u in staat om in te spelen op de actuele ontwikkelingen in de optiekbranche.
Vormen optiekzaken uw doelgroep dan is het onderzoeksrapport een absolute aanrader.